onsdag 11. april 2012

Verdens beste pizza ♥ LCHF


Da var det tid for middag igjen! Nå er det lavkarbo for fullt, og da passer det godt med en av mine store favoritter; nemlig lavkarbo pizza! Oppskriften har jeg funnet på Lena Beatrice sin blogg fra ei jente som heter Christina. Anyway - det har blitt den store pizzafavoritten i huset. Det er den beste pizzaen jeg noen gang har laget, og vennene våres elsker den! Jeg selv blir stappmett av 2 stykker, og da har man både frokost/lunsj eller middag til dagen etter.

Oppskriften er som følger: 
5 egg
4,5 dl revet ost
ca. 30 gram kruskakli - jeg pleier å helle oppi til røren er bra nok
2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
ca. 0,5 dl fløte
litt salt
2 ss olje

Ingredienser

Fremgangsmåte: 
Forstek på 200 grader i ca 20 min, da blir den mørk i fargen og god å sprø. Deretter tar man på pizzasaus og det man ønsket av fyll og topper det hele med masse god ost. Sett den inn i ovnen igjen ca. 10 min eller til osten har fått den fargen du selv ønsker.


Pizzadeigen før forsteking
Fyll:
Vi bruker landlord sin tomatpuré da den inneholder lite karbo ift. de vanlige typene. Så tar vi på kjøttdeig med hjemmelaget tacokrydder, bacon og rødløk. Vi bruker både revet ost, mozzarella og cheddar, og avslutter med cherry tomater på toppen. 

Pizzaen før siste steking

BON APPETIT!



Pizzaen er ferdig og klar til å hugges innpå!





6 kommentarer:

  1. Kom hit å lag en til meg a Ullis <3

    SvarSlett
  2. Bare lækkert ;) Så skikkelig godt ut, den skal jeg virkelig prøve en dag ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er virkelig god! Savner lars magne'n deres også.. Får komme over fjellet - så kan vi lage mat i lange baner..

      Slett
  3. Jammi ,jammi..... Besteste pizza`en ever !!!!!

    SvarSlett